עיר נגישה

6 מרץ

קרית גת היא עיר רבת פנים, עם תושבים נאמנים ומגוונים, עם בסיס תעשייתי גדל, ועם נגישות גבוהה לכל רחבי הארץ (בשל הנגישות לכביש 6 ומסילת הרכבת). בהסתמך על חוזקות אלו יכולה קרית גת להפוך לבסיס תושבים דינמי וליעד תעסוקתי אזורי.פיתוח ממוקד בתחנת הרכבת כולל בתוכו הזדמנות להקמת מבני מגורים חדשים, משיכת יוממים למרכז העיר, ואספקת שירותים עירוניים לטווח רחב של תושבים ומבקרים. במקביל, קרית גת יכולה להשתמש באופייה הקומפקטי והנוח להליכה רגלית על מנת ליצור מודל צמיחה עירונית ללא תלות ברכב פרטי.

 

 

לצפיה במצגת לחץ כאן

 

מטרות ומסגרת

פיתוח קרית גת הן כיעד והן כנקודת מוצא יאפשר לה לשמש כבסיס ליוממים, כמרכז תעשייתי וכמרכז אזורי ובידורי למסחר, בידור ותרבות.

אספקת פעילויות שיענו על הצרכים של לא רק של התושבים הנוכחיים, אלא גם של תושבים פוטנציאלים, מבקרים ועובדים, אשר על פי אסטרטגיה זו נכללים גם הם כחלק אינטגרלי מהעיר.

אפשור צמיחה ארוכת טווח ללא תלות גוברת ברכב פרטי ע"י חיזוק והרחבה של רשת השבילים להולכי רגל, אופנים ורשת התחבורה הציבורית.

  

קשים והזדמנויות

 

הזדמנויות:

תחנת רכבת עם גישה נוחה לתל אביב ובאר שבע

אזור לא מפותח סביב לתחנת הרכבת

 עיר קומפקטית עם תנועת הולכי רגל משמעותית

מספר משמעותי של יוממים אל העיר ופוטנציאל לאינטראקציה מוגברת שלהם עם העיר

אזור חבל לכיש כתשתית לפנאי ונופש

תפקיד אזורי למושבים והקיבוצים בסביבה

פוטנציאל פיתוח של אדמה בבעלות ציבורית

 

אתגרים:

תדמית חיצונית שלילית

מחסור בשילוט והכוונה לפעילויות אזוריות ועירוניות

מחסור בקישוריות לאורך פסי הרכבת (יציאה חד צדדית ורכובה בלבד לאזור התעשייה)

דפוסי תנועה קיימים אינם מקשרים מבקרים ויוממים למרכז העיר

מחירי דיור גבוהים באופן יחסי להיצעי, והיצע נמוך של אפשרויות דיור הפונות לטווח רחב של אורחות חיים

רשת הולכי רגל לא ממוקדת וחוסר בקישוריות בין שכונות

רשת כבישים פנימית רחבה מהנחוץ ואספקת יתר של חניה

קישור לשכונת ההרחבה המתוכננת בצפון העיר

 

מטרות ספציפיות

אסטרטגיית העיר הטבעית מציעה לפתח את אזור תחנת הרכבת כאזור עירוני מרובה שימושים אשר יגשר על הנתק בין אזור המגורים לאזור התעשייה, ימשוך דיירים חדשים לעיר ויהווה גורם משיכה גם עבור מבקרים ויוממים. כמו כן, האסטרטגיה מזהה רשת רחובות ושבילי הולכי רגל להגברת התנועה הרגלית בתוך העיר ופיתוח עירוני המתמקד בבינוי אזורים בלתי מבונים וחיזוק מרכזים שכונתיים קיימים.

 

אסטרטגיות

שימוש בנקודות היציאה והכניסה לקרית גת  (כבישים, תחנת האוטובוס והרכבת) לשיפור התדמית החיצונית של העיר, למשיכת מבקרים ולהשארתם בעיר

פיתוח מוטה תחבורה – ניצול ההזדמנות הנוצרת בעקבות הרכבת לפיתוח אזור התחנה שנמצא בתת שימוש

פיתוח ליבת העיר וההרחבה הצפונית המוצעת על מנת שלא לשחוק את החוזקות של העיר הקומפקטית

אספקה של מגוון יחידות דיור וטיפולוגיות מגורים  במרכז העיר.

התייחסות למגוון אמצעי תחבורה (רכבת, אוטובוס, הסעות פרטיות, מוניות, אופנים, הולכי רגל) כחלק מרשת תחבורתית אחת.

 

יישום:

בטווח הקצר והבינוני אנו מציעים:

חיבור פיזי של שני צידי מסילת הרכבת במקומות שונים

הקמת תכנית אופניים עירונית עם מוקדים בתחנת הרכבת, בתחנת האוטובוס ובאזור התעשייה

מיפוי ושילוט של העיר לפעילויות פנאי אזוריות ועירוניות

יצירת "יום ללא מכוניות" אשר מעודד רכיבה על אופניים והליכה רגלית ומקדם תפיסה מחושבת של תנועה במרחב העירוני (כדוגמת Ciclovia)

צביעת הממגורה או הארתה בלילה ליצירת אייקון שיזוהה עם היציאה מן העיר

סיפוק דרישות אזור התעשייה – פיתוח מוטה תחבורה, אפשרויות הסעדה ומלון

הפחתת דרישות חניה בפיתוח עתידי

 

בטווח ארוך אנו מציעים:

שימוש באדריכלות סמלית להדגשת תחנת הרכבת וקרית גת

פיתוח קישוריות בין אזור התעשייה ואזור המגורים באמצעות יצירת רחוב עירוני פעיל ורב שימושים

צמצום רוחב הדרכים ושימוש באזורים הנותרים לבינוי ופיתוח מסחרי

שימוש בעיצוב נוף ובינוי ליצירת רשת מובחנת של שבילי הולכי רגל, המחברת בין מוקדים שכונתיים

הפחתת מגרשי החניה ברחבי העיר

תיאום בין הלוח זמנים של האוטובוס לרכבת

פיתוח מערכת תעריפים משולבת ויצירת כרטיס חכם היכול לשמש לתחבורה ציבורית, השכרת אופניים ושירות הסעות

עדכון בזמן אמת אודות פעילויות פנאי, אירועים עירוניים ומידע תחבורתי.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: